În lipsa rațiunii…suntem mai fericiți

Trailerul filmului Irrational man nu spune mai nimic. Pare chiar o plictiseală, deși Woody Allen este un maestru al intrigilor. Nici de data asta nu s-a dezmințit, ceea ce îmi arată că uneori trailerul e atât de prost că nu vinde filmul. Încasările au fost bune după primele săptămâni – undeva la 6 milioane dolari.

Noul scenariu al regizorului american sondează paradoxurile umane și ne arată cât de fragilă este bariera dintre rațional și irațional. Cum partea irațională dă conținut vieții cu toate neajunsurile care le implică.

Continua mea uimire este dată de notele puse pe IMDB, în cazul de față 6,9. Dacă Magic Mike care este prostia absolută în cinematografie are 6,1 și Irrational Man doar 6,9, dați-mi voie să mă îndoiesc constant de calitatea celor care acordă calificative filmelor.

Woody Allen este un regizor de nota 10. E drept ca Irrational man nu este o capodoperă dar are semnătura controversatului regizor și nu are cum să nu fie foarte bun. Dar probabil că și aici funcționează zicala ”gusturile nu se discută”, deși nu prea îmi place să aduc argumentul ăsta.

”Nu-l plac pe Woody că a molestat o tânără”, ”Mă enervează că în toate filmele vorbește de sex și adulter” – sunt opiniile celor din preajma mea.

Eu nu-i analizez viața personală, ci creația. Iar cu Blue Jasmine omul a dat lovitura vieții. Plus Whatever Works, You Will Meet a Tall Dark Stranger, Match Point, Anything Else, Magic in the moonlight, Midnight in Paris...Omul e genial și până să mă contraziceți mai uitați-vă o dată la filmele lui!

Lasă un răspuns

