Oda stampilei de la Posta

Ceasul arata ora 15 si este atat de stramb ca trebuie sa-ti indoi capul in dreapta ca sa citesti corect ora. Ma gandesc cum de nu a fost nimeni deranjat de asta si nu l-a „reparat”, asa ca ii spun femeii de la ghiseul postal sa-l indrepte. Probabil ca mi-a pus deja o eticheta, o simt dupa privirea ei indiferenta, dar imi sustin cererea cu o figura atat de serioasa incat ai zice ca depinde viata mea de minutarele alea oblice.

De data asta nu am pe nimeni in fata, vreau doar sa trimit o scrisoare si ma bucur ca n-o sa astept prea mult. A concurat de unul singur si a iesit pe locul doi se potriveste foarte bine aici. Chiar daca nu e nimeni in oficiu, tot trebuie sa astept. Patru ghisee sunt inchise, singura care lucreaza cu publicul e doamna cu parul aramiu care stampileaza cu furie niste documente de parca si-ar descarca toti nervii acolo. Bum-Bum-Bum – se aude la intervale regulate, ca un imn al Postei Romane. Daca l-as fi compus eu, as fi imitat cu siguranta zgomotul stampilei furioase, sacul de box al angajatilor postali.

Incep sa agit portofelul, scot banii, ma foiesc ca sa termine odata treaba ei de robotel si o face mai repede decat credeam. Stampila rasufla si ea usurata, de parca ar fi luat o bataie si acum trebuie sa-si recupereze fortele pentru runda a doua.

Imi ia banii, imi pune timbrul dupa ce il inmoaie intr-un buretel umed, ca pe vremuri la taxatoare. Eram mica dar stiu ca mi se parea o treaba intelectuala sa-ti inmoi mainile in buretelul umed si sa dai bilete la calatori. Cand esti mic, ii vezi pe toti ca pe niste zei, iar cand te faci mari te prinzi cata veneratie ai irosit aiurea-n tramvai si uite asa ramai fara idoli.

In fine, ies din oficiu si aud in spatele meu intre doua Bum-Bum-uri: „Cat e ceasul, 3 sau 4?” Si drobul de sare e tot acolo, actul de identitate al unor oameni prea grabiti ca sa mai ridice ochii din teancul de vesti biciuite de stampile.

Lasă un răspuns

