Nume de strazi si incurcaturi

Curierul e prin definitie un om grabit care n-are timp de explorat. Si atunci cand il incurci cu un nume de strada pe care n-o gaseste pe o placuta de identificare s-ar putea sa nu mai pui mana pe coletul pe care il astepti.

O cunostinta din Timisoara mi-a spus ca are probleme ori de cate ori spune unde locuieste: Strada Wilhelm Tell. „Unii cauta Uilem si evident ca nu gasesc niciun indicator cu acest nume. Altii inteleg Uihemtel…Eu sunt invatata cu asta si de cele mai multe ori dictez pe litere si evident ca se mai gaseste cineva care sa spuna ofensat: Stiam, doamna, stiam, nu sunt asa de incult. Dar cei mai multi ma suna sa-mi spuna ca nu gasesc strada si cer indrumari. Iar strada e chiar in fata lor.”

Povestea mi-e familiara. Cel putin o data pe luna trebuie sa explic cum se scrie numele strazii unde locuiesc si de fiecare data o fac cu retinere ca nu cumva sa jignesc orgoliul de la celalalt capat al firului.

Prietena mea din copilarie locuia la blocul 32, apartament 32. De fiecare data cand era intrebata ce numar de apartament are si ea spunea 32 i se replica: V-am intrebat apartamentul, nu blocul.

Prin repetare, astfel de neintelegeri ajung sa te imunizeze. Ca multe altele din viata asta. Mai greu e pana te obisnuiesti.

Oricum, mi se pare mai bine sa stai pe Chopin care nu se scrie Şopen, decat pe Strada unde am alergat după Ana.index

Lasă un răspuns

