Furtuna

Se apropie furtuna. Probabil că vrea să mă ia la rost pentru anii de linişte şi bucurii. O fi făcut adunarea şi i-au ieşit prea mulţi, aşa că m-a trecut pe lista celor pedepsiţi. Perfidă cum e şi răzbunătoare, trimite fel de fel de soli să facă vârtejuri în jurul meu şi reuşeşte să mă sperie fără prea mare efort. Cred că-i şi place de mine din cauza asta. Cad zgomotos şi mă ridic cu greu. Poate totuşi se joacă aşa cu mine ca să-mi arate cine-i şeful şi apoi o să dispară. Dar cei care o cunosc spun că-i nemiloasă. Mă gândesc dacă-i loc de negociere – să-i dau câteva amintiri frumoase, bani dacă vrea, sau să recunosc că sunt speriată. De fapt ştie asta, n-are nevoie de vorbe. Vrea să mă vadă la pământ şi să râdă. Aş vrea  să-i spun de pe acum că va reuşi, nu trebuie să facă multe artificii. Sau mai bine să încep pe ascuns să mă pregătesc ca domnul Mundstock, eroul lui Ladislav Fuks, evreul care se pregătea sa plece la Auschwitz. Şi pentru asta a exersat îndelung, inclusiv deschiderea gazelor de la aragaz şi exerciţiile de inhalare. A adus Auschwitzul acasa si l-a trăit în avans. Prevăzător şi organizat, domnul Mundstock a învăţat cum să înfrunte orice rău  şi apoi, la final, a plecat plin de încredere în trenul morţii şi totul a fost complet neaşteptat. O maşină a dat peste el şi l-a omorât. Un final prea simplu pentru o mare zbatere. Şi o furtună care şi-a înghiţit furia dar a promis că o va consuma pe alţii.

Aştept să cadă geamuri şi ţigle, pentru că furtuna are timp s-o ia metodic, metru cu metru. E joaca ei preferată – să alunge soarele şi să gonească vara şi să trimită în fiecare zi un vânt rece ca s-o anunţe. Şi eu o să mă fac invizibilă, asemenea limaxului pe care pui o fărâmă de sare de lămâie şi imediat se încovoaie, răsuflă greu, se zbate neputincios şi dispare ca şi cum nici n-ar fi fost.

Lasă un răspuns

