Un bărbat, un copil sau o cameră în plus?

Rezoluţiile de început de an seamănă cu declaraţiile de independenţă, au ceva hotărât, solemn, doar că nu mă intimidează pentru că experienţa mea atentă în analiza metodelor de dezvoltare mi-a demonstrat că nu ţin prea mult. În grupul meu de prietene, dorinţele de pe 1 ianuarie sunt cam aceleaşi: un copil, chiar şi în variantă triplată graţie fertilizatorilor, un bărbat, fie el şi însurat sau cu alte obligaţii mai mult sau mai puţin recunoscute, sau doar o cameră în plus, pentru aceia care şi-au îndeplinit primele două dorinţe, fie le consideră greu de realizat, aşa că pe moment au capitulat, sau fie că…şi completaţi dumneavoastră pe linia punctată. După 4 ianuarie, lista capătă ceva modificări pentru că începe serviciul, unde sunt sigur probleme de rezolvat, apoi mai în primăvară mijeşte dorul de ducă, în avanpremiera vacanţei de vară. Şi tot aşa, lista asta e tăiată, completată, adnotată, fiecare modificare arătând de fapt schimbarea din noi.

Rezoluţiile sunt bune dacă sunt flexibile şi nu rămân încăpăţânate în pătrăţelul de pe hârtie. Bineînţeles, imprevizibilul, neaşteptatul, surprinzătorul strică dintr-o lovitură hârtia asta care se vrea bătută în cuie, aşa că la ce bun să-mi fac planuri? Să fie sănătate, spun, şi restul le voi face. Dar, hop, îmi sar în faţă rândurile îngrămădite din cărţile marilor autori americani, experţi în fericire şi IQ ridicat: Dezvoltarea personală se face cu planuri pe termen scurt, mediu şi lung, iar povestea asta cu sănătatea nu o mai invocaţi tot timpul, sună a bigotism. Gândiţi pozitiv, veţi fi sănătos în următorii 10 ani, deci ce planuri aveţi?

Of, e dificil să răspund vocii ăsteia care s-a înălţat deasupra mea. O să mă scutur până o să-mi cadă o dorinţă din mine, o s-o culeg atent şi o s-o transcriu pe hârtie cu litere meşteşugite ca să pară valoroasă şi o să mă uit la ea până mă voi plictisi de atâta contemplare. Să rămâi fără visuri e semn de capitulare?

Lasă un răspuns

