Cum mi-am dat seama ca imbatranesc

Sunt din generatia celor care au ascultat de zeci de ori melodia lui Moculescu, pe versurile lui Mihai Maximilian Noi in anul 2000, cand nu vom mai fi copii/ Vom face ce-am visat candva… si care si-au zis atunci Oau, oare o sa ajung in anul 2000? Brrr! Asta a fost primul semnal ca imbatranesc, daca prind anul 2000 si nu vine apocalipsa aferenta schimbarii mileniului. Ma rog, a venit, a trecut discret, la fel ca 21 decembrie 2012 cand mayasii au dat-o magistral in bara. Dar incet-incet am observat schimbarile: cersetorii nu-mi mai spuneau Dati-mi si mie, domnisoara, un leu, ci Dati-mi si mie, doamna, un leu. In plus, in toate magazinele in care intram, oglinzile aratau o persoana obosita si plictisita de care ma feream cat puteam. La telefon jumatate din discutiile cu prietenele erau despre boli care nu stiu cum naiba aparusera asa, la un semnal, iar interesul pentru emisiunile lui Dr.Oz crescuse considerabil. In metrou sau in autobuz, privirile domnilor pensionari se agatau de mine, zambitoare. Intrebarea Cati ani ai? devenise brusc imbecila la fel ca cei care o puneau. (Zau, asta cu varsta ar trebui sa fie tabu, nu sa afle tot targul ca imbatranesti numai ca ai un cod numeric personal care te da de gol.)
Si a mai fost ceva: nu mai vedeam pe strada oameni de aceeasi varsta cu mine, de parca ar fi emigrat in masa si m-ar fi lasat pe mine, singura, in tara, ca sa reprezint un esantion. Asta chiar ca imi da de furca si acum! M-am nascut inaintea tuturor sau astia care sunt sariti de 40 arata ca niste mosi? Ca eu asta vad pe strada: copii, tineri si octogenari. Dragii mei veniti pe lume in anii 60, unde v-ati ascuns? Va rooog, nu ma lasati singura aici!!!

5 responses to this post.

  1. Posted by Anca on 29 Decembrie 2012 at 22:38

    Excelent. Sunt de acord cu tine, totul se schimba cu anii.Eu merg cu fata mea in magazine, pe mine nu ma mai saluta nimeni la intrare, toti o saluta pe fiica-mea.
    Asta este, toti trecem prin asta, probabil ca asa este normal sa simtim.
    Cand avea 30 ani si auzeam de cineva la 50 ani ziceam:” oh, ce,batran”, acum cand imi zice cineva de 50 ani, zic ca este tanar, nici 70 ani nu m-i se pare ca este batran.

    Anca

    Răspunde

  2. Posted by Mirelus on 30 Decembrie 2012 at 07:47

    Nici nu stii cat ma regasesc in comentariile tale! Impartasesc cateva din „simptome”:
    Pe mine de la „Sweetie” m-au coborat la „Yes, Ma’am” si un zambet condescendent. Daca se intampla sa se uite un tanar la mine, ma gandesc ca e gigolo sau vrea sa imi fure poseta.
    Vecinul meu mi-a povestit despre un joc pe Wii si apoi a crezut ca trebuie sa imi explice ce e Wii.
    Saptamana trecuta cand am fost sa imi fac tratamentul bianual de botox, doctora mi-a sugerat ca e timpul sa adaug si alte parti din fata. Cu Restylane.
    Prietena mea de 46 de ani e maritata cu un ‘mos’ de ..50. 🙂
    Fac tot mai mult research pt beneficii financiare de pensionare.
    Ma gandesc ca Florida e un loc mai frumos decat Los Angeles.
    Ma simt mai inteleapta. Dar cu ce pret!!!

    La Multi Ani, varsta frumoasa! icsOicsO

    Răspunde

  3. Posted by Sanda (Alexandra) on 31 Decembrie 2012 at 08:36

    Desi ma pot surprinde in stari, situatii, pe care le sesizezi, dar tu, avand „condei”, le descrii bogat, complex, impresionant, eu fiind cam des „capul in nori”, nu dau prea multa atentie. Ma obliga, insa, semnalele varstei biologice (esentiala fiind, cred, schimbarea de metabolism), pe care stiu ca nu trebuie sa le ignor. Mai constientizez faptul ca multe „reabilitari” depind numai de mine, ceea ar trebui sa ma mobilizeze. Oricum, incerc sa privesc cu intelepciune, fiind recunoscatoare pentru cum am ajuns pana „aici”, sa ma preocup de bucuriile celor dragi, de ceea ma incanta…

    La multi ani frumosi!

    Sanda

    Răspunde

Lasă un răspuns

