O idee proasta a zilei

Daca tot s-au anuntat musafiri – „suntem doar in trecere” – e rost sa fac si eu impresie, asa ca improvizez ceva in bucatarie.

Totul trebuie sa decurga simplu, cum e in reclama de la televizor. Copiii vin de la joaca, o intreaba pe mama impecabila ce mananca, ea gaseste solutia fericita, si incepe treaba cu atata usurinta de zici ca-si face unghiile. Tavaleste puiul prin pesmet si il trimite la cuptor din doua miscari. Iese in cateva minute o minunatie buna de dat prin sosuri colesteroase, ca sa folosesc o licenta. Wow!

Si incep si eu, dupa modelul vizionat. Tai puiul in fasii de 3 centimetri cum scrie la instructiuni, dar nici de-al naibii nu vrea sa stea ferm, se faramiteaza, se desprinde, in fine, l-am terminat. Am cam un kilogram de pui si pesmetul din plic imi ajunge doar pentru jumatate din cantitate. Merg mai departe. Dau prin ou bucatile asimetrice de pui si apoi prin amestecatura plina de e-uri, banuiesc, nici nu m-am mai uitat, se simte dupa miros. Si acum e acum! In premiera trec tava pe locul doi si scot in fata grilajul, caruia ii dau sansa sa se afirme. Intind puiul care iar o ia razna si ba pica printre „gratii” in tava salvatoare, ba nu vrea sa stea drept. Oricum, ce am in cuptor nu arata nici pe de parte de ce facuse gospodina fericita si frumos imbracata din reclama. Scot dupa 25 de minute puiul si ce sa vezi? Nu vrea sa se desprinda de grilajul ala, zici ca il imbratiseaza, trebuie sa-l scot cu forta si o parte chiar ramane lipit. Sosul, vai, am uitat sosul? Intr-un buzunar al plicului e un fel de praf pe care il vars intr-un vas si il amestec cu ketchup. Zici ca si-a dat intalnire in farfurie tabelul lui Mendeleev. Puiul e rupt in bucatele, sosul e oribil, grilajul sufera…Iar soneria incepe sa urle!
– Haideti ca va asteptam! Ce ziceti, iesim undeva sa mancam?

In oras totul a fost mult mai natural decat acasa. Si nici n-am fost pusa sa frec un grilaj cu toate solutiile de curatenie din casa!

Lasă un răspuns

