Oare cand incepe sa ne piara cheful de a mai rade?

Ies din casa cu teama ca intru intr-o aventura. Trebuie sa vina urgia, doar asa ne-au anuntat le televizor, nu? Afara totul este calm, fara nicio legatura cu isteria iesita din plasme. Ma vad cu doua prietene, la ore diferite, stam si discutam fel de fel, facem o tura de magazin. Intr-un colt, o zarim pe o abonata a ziarelor. E suparata. Pare ca a intrat in H&M ca sa se ascunda de cineva, da un telefon dar nu-i raspunde nimeni. E slaba ca un copil african nemancat de o luna, iar fata ii este nefireasca. Interventiile chirurgicale se vad de la o posta. Cred totusi ca fata asta era foarte frumoasa in adolescenta, dar pacatul ei a fost ca a vrut sa fie „si mai”.

De ce sa-i dau numele, ca nu mi-a facut niciun rau?

Mancam la un restaurant bun, desi fumul circula aiurea de la o masa la alta. Asta cu delimitarea nu functioneaza. Majoritari sunt fumatorii, sau cel putin in restaurante, asa ca fac ostentativ evantai din servetele, poate s-or prinde vecinii de masa care iau o gura de mancare si obligatoriu un fum. Friptura, fum, friptura, fum, vorbe, butonari de iPhone. Nu ne sesizeaza. Mancare e buna, nota de plata convenabila. Daca scriu de bine, pot sa dau numele, nu-i asa? Se numeste Special Steaks House.

Mergem la Z sa iau un cadou pentru un nou-nascut. Vanzatoarea vede ca sunt in bani, asa ca ma imbie cu tot felul de lucruri. Nu stiu nevoile bebelusilor de azi. Acum 20 de ani as fi putut sa spun, dar azi ma simt la fel de neajutorata ca un turist in Casa Poporului. Noroc ca am un ghid langa mine.

Pa, pa, ne mai vedem.

O iau pe jos spre dentist, am un voucher de detartraj/periaj/fluorizare, luat ieftin. Nu prea gasesti medici care sa lucreze sambata la ora 18. Intreb asistenta cu oarecare teama daca medicul este tanar. Ultima oara cand am dat de un proaspat absolvent de stomatologie mi-a scapat sonda cu apa pe fata, asa ca l-am taiat de pe lista. „Domnul doctor este sirian. A terminat facultatea inainte de 1989”. Da, un argument strasnic. Before and after.

Doctorul se pricepe, imi dau seama din prima. Nu-l vad bine ca are masca de protectie la gura. Ma intreaba cu ce ma ocup. Am observat ca atunci cand spun ca ma ocup de comunicare, lumea ramane cu gura cascata. Nu le vine sa creada ca poti sa iei un salariu pentru asta. Mai exact, ce faceti? Ca sa nu stau sa explic circuitul comunicarii in natura, aleg varianta evaziva.

– Cu ce va ocupati?

– Scriu.

– A, sunteti scriitoare!

– Un fel de.

Nici cand eram ziarista nu ma omoram sa spun cu ce ma ocup, desi atunci lumea respecta meseria asta.

In timp ce imi albeste dintii, medicul imi spune ca are un prieten care scrie poezii. A scris una despre un cal. Mi-o spune. Ultimul vers era ca omul si-ar da viata pentru cal.

In versuri, toti suntem generosi, in viata reala devenim brusc egoisti, incerc sa-i tai din elan, dar doctorul e convins ca omul chiar s-ar omori ca sa traiasca „necuvantatorul”. Ma gandesc daca n-ar trebui sa lupte pana la capat si pentru viata lui, dar ma las. De-asta m-a enervat si Miorita.

– Sunteti sirian, la fel ca Arafat.

– Nu, el este palestinian.

Nu mai spune nimic, semn ca nu prea e incantat de el. Adauga intr-un tarziu: Nu trebuia sa revina in minister. Sunt de acord cu el, si eu m-am simit tradata cand Arafat s-a intors. Un adevarat erou trebuie sa ramana incapatanat.

Ajung la metrou si astept 10 minute trenul. O tanara rade incontinuu. Spune doar prostii, le aud fara sa vreau, ceva despre prietenul ei care a fost surprins de mama-soacra dormind. Chiar nu inteleg ce e amuzant. E o fata simpla, dupa vorba, dupa port, care rade.

Atunci realizez ca am stat 7 ore in oras si eu n-am ras deloc. Oare de la ce varsta ne piere cheful de a mai rade?

2 responses to this post.

  1. Posted by duster on 5 Februarie 2012 at 12:39

    era bianca?de ce nu spui?

    Răspunde

  2. Posted by adinad on 5 Februarie 2012 at 12:43

    La Steak House din Pache nu se amesteca fumul. Poate tu ai fost in Unirii.

    Răspunde

Lasă un răspuns

