Domnul State

Domnul State n-a fost niciodata un om prea curajos, dar asta a pus-o pe seama excesului de bun-simt mostenit de la parinti. La 50 de ani, cand a simtit ca sotia lui nu-l mai iubeste – de fapt, nici nu l-a iubit vreodata, i-a spus-o la o cearta – a hotarat sa divorteze. E drept, s-a gandit multe nopti la asta si ce l-a speriat cel mai tare nu a fost decizia curajoasa pe care o luase, ci modul in care i-o va spune. Pentru ca n-a gasit nicio cale sa discute cu ea fata in fata, barbateste, i-a scris pe o hartie rupta din agenda cateva randuri de adio si apoi i-a strecurat-o discret in geanta. Sotia n-a apucat sa o citeasca. In dimineata in care purta la ea sentinta despartirii, un drogat i-a smuls geanta si a fugit cu ea. Femeia s-a dus la politie sa reclame furtul si a venit acasa plangand de nervi. Asa a gasit-o domnul State. Plangand si strigand cat de tare a ranit-o intamplarea asta.

Uite ca ma iubeste totusi, a gandit el. Ce prost am fost sa cred ce zice ea la nervi.

Si a sarutat-o a iertare.

– Nici nu-ti dai seama cat imi pare de rau sa te vad asa de necajita. N-am crezut ca o sa te doara asa de tare, iarta-ma, stii ca n-as face rau nici macar unei muste. Nu stiu ce mi-a venit sa fac asta, m-am gandit ca o sa suferi.

– Da ce legatura ai tu cu hotul care mi-a furat geanta?, a intrebat ea cu ochii mariti de spaima.

Si domnul State a inteles ca planul lui esuase dezastruos si ca nu mai putea da inapoi. Si atunci, a luat aer in piept si i-a spus brav:

– N-am nici o legatura cu hotul, eu iti luasem banii din portofel.

Dintr-o data femeia a inceput sa rada bezmetic.

– Ce idiot! Vrei sa spui ca ala a furat o geanta in care nu era nimic???? Extraordinar! Te iubesc, te iubesc, lacomule ce esti!

Domnul State este un personaj real. Acum are 58 de ani si traieste cu aceeasi sotie aceeasi dragoste incerta.

Lasă un răspuns

