Londra: soare si caldura

Am plecat la Londra bine informata. Am citit ca va fi ploaie si frig si ca atare m-am imbracat in consecinta. Cand am ajuns, un soare naucitor isi facea de cap pe cerul senin, facandu-ma sa regret ochelarii de soare si tricourile pe care le lasasem acasa. Cald, lume civilizata, puncte de informare pentru turisti, Pret a manger, Eat. si alte zeci de magazine cu mancare bio, fara conservanti, lucruri frumoase in magazine, cladiri curate, gazon verde, impecabil, in jurul blocurilor facute din caramida, si nici macar o bucata de hartie ratacita de la etaj. Am avut impresia in multe locuri ca orasul fusese dat in folosinta chiar atunci.

In metroul pe care l-am luat de la aeroport, la fiecare doua minute o voce anunta „Please mind the gap between the platform and the train”. Pe scarile rulante, toata lumea statea pe partea dreapta ca sa faca loc celor mai grabiti. „Stand on the right„. Si toti calatorii se conformau. In Harrods, la toalete aveai la dispozitie parfumuri si creme de maini. Nimeni nu le lua acasa.

Sunt lucruri atat de mici, dar care pentru un traitor de Romania par atat de neobisnuite incat, uite, ca simte nevoia sa le scrie. Londra este magnifica. Aproape imi pare rau ca dupa ce am jurat credinta vesnica Parisului acum trebuie sa ma redezleg.

Lasă un răspuns

