Alaturi de tiganii din Baltesti, la constructia de case

Am avut parte de o experienta minunata pe care as repeta-o oricand. Sambata aceasta am muncit ca voluntar in comuna Baltesti pentru ridicarea caselor pentru tigani, sub indrumarea asociatiei Habitat pentru Romania. Alaturi de colegii mei din SIVECO am batut cuie, am montat stalpi de lemn, ne-am transformat din oameni de birou in santieristi iscusiti si foarte implicati. Nici nu stiu cand a trecut ziua, atat de captivant a fost totul si atat de mare satisfactia ca am reusit sa construim o parte din viitoarea casa care va adaposti 3 familii de tigani. Meseria de voluntar e foarte frumoasa. Sa faci bine unor oameni pe care societatea ii priveste cu multa retinere este o provocare si o invitatie la toleranta. La randul lor, acesti oameni marginalizati care traiesc la limita subzistentei din vanzarea de tuciuri si de pepeni capata si ei repere. Vor avea sansa sa le ofere copiilor lor care zburda acum prin batatura, desculti si dezbracati, o casa frumoasa. Voluntarii ii ajuta, atat timp cat muncesc si ei. Intr-o luna, casa lor din chirpici, cu acoperis improvizat din  folii de plastic si din toluri uzate, va fi daramata. In locul ei va rasari  o casa luminoasa cu acoperis frumos, cu parchet, geamuri termonapn, sobe, baie si bucatarie, asa cum nici macar nu au visat.

Ma bucura cand fac bine. De fapt, atunci cand intinzi o mana unor oameni nefericiti te ajuti si pe tine.

Lasă un răspuns

