Singuratatea perfectiunii

Am cunoscut o persoana perfecta. Job perfect, sot aparent perfect, casa perfecta. Genul acela de casa in care orice fir de par cazut bezmetic pe gresie ar afecta dramatic linistea retinei. Recunosc, nu m-am simtit confortabil pe teritoriul ei, cautand cu inversunare un punct nevralgic care sa ma faca sa spun cu satisfactie si superioritate: Stiam eu ca nu-i chiar totul roz. 

Temerile mele de Agatha Christie au esuat inainte de a capata o forma clara. Pe lumea asta unora chiar li se intampla totul asa cum isi doresc, iar dorinta de a vedea fisurata perfectiunea vine, probabil,  dintr-o invidie atavica.

Mi-a spus ca de mica a fost invatata sa faca lucrurile foarte bine. Era certata pentru fiecare minus adaugat rautacios la nota de 10 de o profesoara prea pedanta. Plangea noptile pentru ca desenele ei nu fusesera afisate pe holul scolii, desi ea credea ca sunt cele mai inspirate. Funditele ei erau intotdeauna de un alb sclipitor, uniforma era cea mai frumoasa, totul la ea intra la categoria superlativ.

Am evitat sa o invit acasa la mine de teama ca nu o sa ma ridic la nivelul pretentiilor ei. Probabil de asta s-au temut toti cei care au vizitat-o in tentativa de a crea o punte de legatura.  Eu nu stiu sa fac mese perfecte cu servetele apretate, tacamuri de argint, pahare din cristal si feluri de mancare sofisticate care pot sa devina coperti de revista. N-am nici macar o amarata de supiera si mananc de multe ori afara, pe masa de plastic.

Atunci cand esti perfect cauti prieteni printre cei care ti se aseamana. Atunci descoperi cat de singura este perfectiunea.

Lasă un răspuns

