Prea multe certitudini

Suntem inconjurati de oameni care stiu sigur ca asa s-a intamplat, au vazut sigur, nu au nici un dubiu, nici o umbra fina de indoiala. Nu ma simt confortabil in fata celor care au prea multe certitudini, care detin adevaruri de neclintit si pentru care o alta varianta este exclusa. Tertium non datur (a treia varianta nu exista), invatam pe vremuri la ora de latina, dar si in expresia asta doua solutii tot existau. Cand ai prea multe certitudini, viata pare foarte simpla. Poti s-o decodezi usor, nu-i asa?  Dar adevarul este ca suficienta in care s-au instalat certitudini cuprinse in „stiu sigur ca a fost asa”, „nu se poate altfel”, „intotdeauna se intampla asta” poate fi usor demontata.

Imi plac oamenii care au nedumeriri, care invata tot timpul, care recunosc ca se poate sa se fi intamplat si altfel decat au pariat ei. Imi plac acesti oameni pentru ca nu raman prizonierii unor adevaruri aparent imuabile. Certitudinile ne lasa fara frumusetea unor noi descoperiri.

3 responses to this post.

  1. Aceasta siguranta pe care o prezinta , cred eu, ascunde mai multa nesiguranta si multe incertitudini decat pot ei sa creada ca detin!

    Răspunde

  2. şi mie mi s-a întâmplat de multe ori să spun că ştiu sigur un lucru şi, când m-am confruntat cu el, mi-am dat seama că era eronat tot ce credeam, îmi imaginam, intuiam eu… aşa că nu ştiam, ci doar îmi pocnise mie ideea 🙂
    de atunci, de câţiva ani buni, nu mă mai hazardez să spun că sunt deţinătoarea secretelor omenirii… nici măcar pe-ale mele nu le înţeleg şi nu le păstrez prea bine – cum m-aş putea ocupa de-ale omenirii, cum mi le-ar încredinţa mie Posesorul lor? 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

