Amintiri din bacania veche

Cand eram mica ajungeam deseori la bacania de langa casa bunicilor mei sa-mi cumpar de mancare. Satula de strambaturile pe care le faceam in fiecare dimineata si de regula ori de cate ori se vorbea in casa de mancare, mamaia ma trimitea la mica bacanie de peste drum sa-mi aleg ce-mi place, oferindu-mi sansa de a ma simti mare. Nici macar nu stiam valoarea banilor, dar asta era ultima problema.

Bacania era un loc magic. O camaruta micuta intr-o casa veche, intunecoasa,  in care mirosurile parfumate se amestecau vrajindu-ma si facand imposibila orice alegere. Voiam si zahar candel si branza de vaca adusa din beciul bacaniei, si pate de ficat si marmelada si serbet de zmeura. Acolo nu mai faceam nazuri. Ma invarteam nehotarata, uitandu-ma la vitrinele in care se inghesuiau mezelurile si urmaream zborul agitat al mustelor care sfarseau in benzile lipicioase atarnate de tavan.

Ii duc dorul si acum micutei bacanii de pe Soseaua Colentina in care gaseam tot ce imi placea mie. Pe locul ei a rasarit de mult timp o cladire de birouri. Mi-e dor de verii langa care am crescut, de zarva de pe strada „lui mamaie si tataie”, de florile in zeci de culori din gradina casei, de nucul batran din curtea prietenei mele de care prinsesem cel mai lung leagan, de jocurile incinse pe strada, de scenele de teatru pe care le improvizam in curte. Si de pateul de ficat de la bacanie. De fapt, uneori mi-e dor de copilarie.

One response to this post.

  1. Posted by adrian on 18 Aprilie 2011 at 07:32

    Buna Georgiana,n-am mai vorbit demult ma bucur ca te-am gasit pe aceasta cale. Te felicit pentru cum scrii.

    Răspunde

Lasă un răspuns

