Cat e de dificil sa ignori?

În general, timpul meu e limitat şi valoros. Nu am ceasuri la dispoziţie că să merg aiurea pe străzi golită de gânduri, să stau la telefon că să spun nimicuri, să fac analize complicate şi interminabile doar de dragul de a arată altora că sunt profundă, să zâmbesc frumos atunci când nu cazul, numai că să rimez cu mulţimea. Nu găsesc că trebuie să pozez într-o persoană simpatică şi tolerantă. Dar toate aceste lucruri pe care le urăsc devin esenţiale într-o lume care este tot mai grăbită să pună etichete, să urle a intrigare, să te omoare doar pentru că tu vezi alb în loc de galben.

Uităm deseori că ne îmbrăcăm diferit, locuim în case diferite, mâncăm diferit, am fost crescuţi diferit, am avut o educaţie diferită, complexe şi frustrări diferite, dorinţe diferite, deci probabilitatea că să fim pe aceeaşi lungime de undă este, teoretic, mică. În viaţă asta noi dorim să ni-i apropiem pe cei care ne seamănă. Pe ceilalţi însă nu-i aruncăm la coşul cu scârbe, cum ar spune o prietenă, ci îi ascultăm, iar dacă nu ne place ce zic îi ignorăm. Dar câţi dintre noi suntem atât de civilizaţi? Puţini. Majoritatea doreşte luptă, taie capete fără milă în numele unui IQ uşor contestabil, omoară adjective desuete precum civilizat, discret, rafinat, elegant, expluzandu-le din dicţionar. Sunt de neoprit. Au în rezervă doze ucigătoare de ură prin care nu arată decât un lucru pe care nu l-ar recunoaşte nici morţi: cât sunt de nefericiţi.

8 responses to this post.

  1. Total de acord cu tine. Cu cat ignoram mai mult cotidianul deseori ipocrit cu atat mai bine ptr linistea noastra interioara si mai ales independenta alegerii proprii in ceea ce trebuie sa facem, apreciem si simtim.

    Răspunde

  2. Dna Higgins 🙂 sper ca nu v-a suparat iar Henry cu manierele lui 😉

    Răspunde

  3. Eu nu ignor , daca pot accept

    Răspunde

  4. Posted by adrian on 13 Februarie 2011 at 17:49

    Da, este greu să ignori. Aluneci ușor în valea torentului. Nici cultura și nici disciplina diversității nu sunt ușoare, nici măcar pentru ele însele – dacă aș crede măcar în abstract că ar putea avea o viață în sine.

    Sigur, uneori e greșit să ignori. Ani la rând m-am educat într-un registu al neutralității bine temperate ca apoi să privesc în urmă și să admit ceea ce mai mult alții – și nu eul meu interior – mi-au spus: că sunt situații pe lângă care nu trebuie să treci întorcând capul, coborând privirea, închizând ochii… că sunt situații în care trebuie să faci ceva. Mi-a fost greu să ignor, cel mai adesea, dar și mai greu să fac ceea ce ar fi trebuit să fac și poate că aș fi putut face în unele situații.

    Dar, într-adevăr, de cele mai multe ori, trebuie să ignori; așa este.Nu mai sunt la vârsta la care să cred că pot schimba lumea. Dar sunt totuși (aproape?) la vârsta la care trebuie să o fac.

    Răspunde

    • si eu ma incapatanez sa cred ca pot schimba ceva, uneori; si ignoranta are diferite paliere, eu ma refer la cea vizavi de prostie; o cauza sociala corecta as sustine-o intotdeauna.

      Răspunde

      • Posted by adrian on 14 Februarie 2011 at 13:30

        Da, sunt de acord cu ignoranța față de prostie, dar și aici aș nuanța (din rațiuni mai ample, pe care nu le detaliez acum), iată cum:

        Sunt gata să iert prostia și să îl ajut pe omul scufundat în ea, dacă pot și niciodată împotriva voinței lui – ar fi pierdere de vreme, evident. Dar nu suport prostia vehementă, violentă și trecută pe stindarde; cu tipul ăsta de prostie nu mă pot lupta întotdeauna, nu prea are sens, s-a dovedit prea des a fi o inutilă risipă de energie și atunci o ignor. Dar – din nou, dar – doar până în punctul în care îmi calcă ultimele granițe admisibile și mă atacă în valorile fundamentale. Când lucrurile ajung aici, trebuie să mă dezbrac de indiferență.

        O cauză socială corectă merită susținută oricând, așa este. Regretul meu este mai departe acela că nu reușesc decât prea rar să mă implic. Fac ce pot din locul în care mă aflu, cu puterile limitate pe care le am.

  5. Posted by ioan on 14 Februarie 2011 at 11:48

    sunt total de acord cu tine, felicitari pentru post!nelu

    Răspunde

Lasă un răspuns

