De ce nu mai sunt romantică?

Am terminat-o cu romantismul! Dacă îmi trimite cineva flori frumoase primul gând este cât o fi cerut pe ele ţiganca şi în cât timp o să le văd blegi. Dacă mă sună să îmi spună cuvinte frumoase anticipez că mă va ruga la finalul monologului să vorbesc cu nu ştiu cine ca să-l ajut într-o problemă.  Dacă cineva îşi laudă soţul că i-a împrăştiat garoafe prin casă, mă întreb cam ce păcate o vrea să-şi răscumpere. (Şi nu mai pun că garoafele se cumpără ca să-i împodobeşti pe morţi.)

Sunt o pacoste în materie de romantism pentru ca am devenit dependentă de lucrurile clare. Când sunt agresată seară de seară de televiziuni care se întrec să-mi arate ce-i mai rău pe pământ, lirismul meu romanţios se face ţăndări. Sunt victima ştirilor din prime-time care îmi arată că viaţa poate dura până numeri la 10.

Aşa  că eu vreau doar fapte concrete şi răspunsuri rapide, vreau să aflu dacă e da, ori ba. Între Da şi Nu, poate să se caşte un ocean de romantism, eu o să trec peste el ca şi cum nici nu l-aş fi văzut.

One response to this post.

  1. Eu cred că în general, oamenii au uitat să mai fie romantici, sau..au renunţat la romantism pentru că gesturile romantice zic eu că ne-au fost cumva impuse. Încă din copilărie am văzut în filme sau am citit în cărţi că romantismul presupune un buchet de flori, sau o cină cu lumânări, sau o excursie la Paris, sau o declaraţie făcută în public. Şi asfel, am ajuns să credem în subconştient că dacă astea nu se întâmplă, nu e romantism.
    Bărbaţii au ajuns uşor uşor să-şi recunoască greşelile aducând flori, pentru că romantismul şablon e atât de rar, încât au impresia că dacă fac acest gest când greşesc, femeia îl va lua drept romantic şi îl iartă.
    Cred că fiecare diontre noi trebuie să-şi definească cumva propriul romantism şi să considere îmbrăţişarea ca fiind romantică, sau faptul că celălalt te ajută cu ceva, sau că ai cu cine sa vorbeşti şi ce sa vorbeşti.
    E greu să scapi de idei induse şi să-ţi defineşti singur anumiţi termeni, cum ar fi romantismul.

    Răspunde

Lasă un răspuns

