De ce nu pot s-o invat nimic pe Pisi?

M-am intalnit cu o fosta amica, pe care n-am mai vazut-o de foarte mult timp. Era fericita ca mi-o poate prezenta pe fiica ei. Arhetipul Pisi.

Frumoasa, superficiala, intretinuta de un tanar cu stare. Dupa cateva vorbe de complezenta, Pisi a spus zambind absent ca se duce in Dorobanti, la Paul, sa-si cumpere ceva dulce. Si am ramas noi, mamele.

– Si unde munceste?, am inceput abrupt si prozaic discutia. (Pentru ca imi place sa cred ca daca eu pontez de intrare si iesire asa ar trebui sa faca toata lumea).

– Ei, ea nu munceste, draga! N-are bani suficienti? Inca nu s-a hotarat ce-o sa faca. Are doar 23 de ani. Cred ca nici n-are timp pentru ganduri din astea ca toata ziua se distreaza in cluburi, la fitness, la masaj, la cosmetica, prin magazine, e mai ocupata decat zici ca esti tu!

Rade. Ma gandesc ca atunci cand planeta Pisi ne va invada, o sa ne fie rusine sa  spunem ca avem serviciu.

Dar inteleg ca Pisi e fericita, ori nu e asta scopul final?

Fata se intoarce la noi si in timp ce mananca o tarta care ii lasa urme de zahar pudra pe haina de firma imi spune sa vin pe la ele acasa, ca maica-sa e tot timpul singura.

–        Dar tu nu poti sa stai mai mult cu ea?, am intrebat-o.

–        Ei, mi-a spus Pisi cu superioritate, eu o s-o cam tai in doi-trei ani.

Pana sa ne spuna unde, un BMW a oprit langa noi si ne-a insfacat-o.

–        E prietenul ei, mi-a explicat mama, privind din urma masina cu mandrie. O sa plece, draga, la Parlamentul European. I-a gasit un post de secretara acolo, dar uite ca ea nu are facultate si asta e problema noastra. Mare problema.

–        Si de ce nu se inscrie la facultate?

–        Ei, da ce crezi ca vrea ea? Spune ca n-are timp. Poate vii si tu pe la noi s-o convingi, ca ai scoala si uite ce bine e.

Fraza asta am luat-o ca pe o ironie. In timp ce eu pontez de intrare, Pisi inca viseaza. Cand eu simt presiunea deadline-urilor, Pisi merge agale prin magazine. Cand vin seara acasa obosita, Pisi e prin baruri. Cand eu spal sau calc, Pisi se amuza cu fetele in restaurant. Pot sa-i spun lui Pisi ca a invata inseamna a fi fericit?

Nu m-ar mira sa aud ca Pisi a ajuns europarlamentar. Pentru ca fetele de pe Planeta Pisi stiu ca oamenii fericiti sunt predispusi la succes. Sau succesuri. E totuna.

4 responses to this post.

  1. Posted by ioan on 30 Noiembrie 2010 at 09:20

    Mai bine ii propuneai sa te angazeje profesoara ei de maniere si de cultura generala.

    Răspunde

  2. planeta pisi.. hai ca asta e tare

    Răspunde

  3. Evident ca „succesurile” de pe Planeta Pisi sunt cu mult mai garantate decat cele ale oamenilor cu carte.
    Dar o sa vina o zi în care Pisi va fi lăsată pentru o Pussy Pisi mai tanără, și Pisi va plange la pod alături de mămica ei scumpă.

    Răspunde

Lasă un răspuns

