Fata, vii cu mine la curatenie?

Sunt o sustinatoare a campaniei Let’s do it, Romania! pentru ca am in mine o doza rezonabila de simt civic. Poate mi se trage de cand eram mica, cand aveam obligatia sa strang hartie si castane si sa le duc la scoala, fara sa ma intreb daca mi se incalca vreun drept. De fapt, mi se parea normal sa strang hartiile folosite si sa nu le indes in tomberon, pentru ca intelesesem trista lectie despre copacii ucisi pe care noi trebuie sa-i salvam. Acum asta se numeste CSR.

Imi amintesc cand presedintele blocului in care locuiam ne chema la munca patriotica, duminica (pentru ca sambata erau deschise si scolile si fabricile), ca sa strangem hartiile sau ouale sparte pe care le lansam de la etaj si sa ingrijim pomii. De fapt, parintii nostri erau responsabili de asta, iar noi profitam de  prilej ca sa ne mai jucam in curtea blocului, in care aveam rara permisiune sa intram. Presedintele de bloc  nu era parat de nimeni pentru sechestrare de persoana sau sclavie si nici nu i se varsa gunoiul pe pres in semn de razbunare. El punea la avizier chemarea la actiune si atat. Nu era intrebat nimeni daca poate sau nu, pentru ca asta ar fi mirosit a democratie, si nu era cazul si nici contextul. Anii au trecut si democratia ne-a facut sa fim mai pretentiosi cu cei din jur, mai banuitori,  sa analizam, sa comparam, sa refuzam, sa dam in judecata, sa ne plangem la CEDO.

Si pentru ca interesele noastre se afla pe primul, al doilea si al treilea loc, simtul civic ramane, undeva, umil, in povestile pentru copii.

In urma cu cateva zile am dorit sa fac o echipa pentru campania de curatenie de sambata. Refuzurile prietenelor mele au sunat asa:

Prietena 1: Auzi fata, mai ai multe invitatii d’astea? Tu crezi ca eu nu fac destul curatenie acasa? Tu ba cu seara de poezie, ba cu seara de gunoaie, zau, invita-ma la ceva mai palpitant!

Prietena 2: Geo, nu te supara, dar nu vreau sa-l ajut pe Boc. Prin actiunea asta voi ajutati Guvernul si chiar nu merita.

Prietena 3: Nu, n-am chef. De-abia astept sambata sa ma scol tarziu. Si in plus nu vad utilitatea.  Niciuna. Mai bine ati pune afise peste tot „Nu mai fiti nesimtiti!” Ar fi mai util. Adica sa vin eu sa strang mizeriile nesimtitilor? No way!

Lasă un răspuns

