Politica de la coada maturii

La 50 si ceva de ani, Ani nu asteapta prea multe de la viata. E mereu taciturna, fumeaza de rupe, injura orice nu-i iese bine si face pe sefa cu colegele ei care nu pot s-o sufere. O intalnesc deseori maturand strazile, absenta,  stand cu ochii aiurea, de parca ar astepta pe cineva sa apara dupa colt si sa-i aduca o veste buna.

„Ce vreti, asta cu maturatul e ceva care acum e, poate maine nu mai e! Adica e ceva temporar”, adauga, ca sa fie sigura ca am inteles exact.

Un barbat neingrijit, sleampat si parca usor afumat, se baga in vorba, oferindu-i un pachet de tigari.

„Sa traiesti, printesa, ia-te ce ti-am adus!”

„Tot imi da tarcoale…”, imi spune, dupa ce omul se indeparteaza facandu-i conspirativ din ochi. Da a lehamite din cap, obosita deja sa-i tot spuna ca nu e disponibila. Nu-i spune ca nu poate veni la el, ci ca nu-i disponibila, pentru ca i se pare mai ales, desi pretendentul nu merita sa iroseasca cuvinte din carti. De fapt, Ani citeste doar ziare si din cauza asta se crede mai desteapta decat colegele ei „care habar n-au de nimic si uite cum stau si se holbeaza la mine ca eu mai vorbesc cu lumea, sa mai ma deschid si eu la cap”. Cu tabloidul in buzunar, Ani stie toate combinarile dintre vedete, plus miscarile politicienilor.

I-ati vazut p’aia cum s-au dus la sedinta de partid numai cu masini una si una? Cica pe ei ii intereseaza  saracia din tara, ha!  Ii intereseaza p’aia de noi cum ma intereseaza pe mine unde-i Honolulu…Eu nu stiu cum oamenii astia ca mata, cu carte, nu pot sa faca nimic…Pai ce te mai astepti de la omu’ simplu? Si omu’ simplu e peste tot…Asa ca e grav…

Lasă un răspuns

