impresia mea despre politisti este…

…surpriza? mirare?…ce faci atunci cand intalnesti un politist minunat, destept si cu simtul umorului? il mai intrebi o data daca chiar e politist… stiu, stiu, sunt o multime de bancuri, dar aici e vorba de ceva serios…politistul din poveste este real …poate ca n-ati intalnit niciodata un politist care sa fi citit princepele, al lui machiavelli…si arta razboiului…machiavelli, baiatul acela care a spus ca e mai bine pentru un conducator sa fie temut, decat iubit…ei, surprise, l-am intalnit…si de fapt, este al doilea pe care il cunosc in ultimele  luni si care imi clatina imaginea politistului rau, superficial, interesat, enervant, limitat, pe care mi-am construit-o  cu truda, amar, inversunare, si tone de siguranta,  ani in sir …

si el imi vorbea ca un profesor, in timp ce eu ma minunam…

se pune problema gresit…e un fel de manipulare, pentru ca ne pune sa alegem doar extreme…da, adica ori temut, ori iubit…stiti ca modelul lui a fost Borgia, care a demonstrat cat de urata este puterea arbitrara? ati studiat asta in facultate, sunt sigur…dar machiavelli credea ca numai asa poti sa tii in mana un stat, promovand absolutismul, desi spre sfarsitul vietii si-a mai indulcit parerile…evenimentele i-au aratat tragismul vietii, in timp ce oamenii i-au aratat cat de mici, vulnerabili si ridicoli pot fi…ma urmariti?

desigur, desigur…vorbeam despre principele cu un politist…ce e de ras, nu va inteleg?

Lasă un răspuns

